Najdroższy RESERVED w historii. Debiut na Oxford Street

redakcja/ Październik 26, 2017/ FILI_Cafe/ 0 comments

Powstał na najpopularniejszej ulicy stolicy Wielkiej Brytanii. Uważa się nawet, że to jedna z najbardziej prestiżowych, handlowych ulic Europy.

Oxford Street, to właśnie tam powstał pierwszy flagowy sklep polskiej marki.

 

Kosztował 4,7 mln funtów. Nasycony najnowszą technologią, zaprojektowany zgodnie z minimalistyczną koncepcją „Open to public”.

 

Jak powstał RESERVED na Oxford Street?

 

 

Koncept salonu Reserved opracowany został przez gdańskie studio architektoniczne  Studio 1:1. Przestrzeń handlowa liczy ok. 3 tys. mkw. mieści się na jednym poziomie. Wnętrze najnowszego salonu zaaranżowane zostało w minimalistycznym, ale jednocześnie nowoczesnym stylu. Twórcy postawili na transparentność. Chodzi o to, by Klient widział ofertę sklepu zanim postawi nogę w jego wnętrzu.

 

 

Reserved1

Salon Reserved przy Oxford Street fot. mat. prasowe

Najnowsza technologia salonu

Wszystko dokładnie przemyślane. W sklepie wykorzystano nowoczesne technologie LED umożliwiające dostosowanie oświetlenia sklepu do pory dnia. Dedykowane oświetlenie w systemie DALI pozwala sterować natężeniem światła, temperaturą czy barwą w dowolnym miejscu na świecie, tworząc w ten sposób „scenariuszowe oświetlenie.

W sklepie wykorzystane zostały czujki informujące o tym, kto wchodzi do sklepu. Czujki określają płeć, przedział wieku i śledzą ruchy Klienta. System monitoruje również liczbę osób przechodzących obok sklepu i nie wchodzących do środka. Sklep wyposażono w ekrany umożliwiające komunikacje marketingową oraz system informacji zarządzający ruchem w przymierzalniach.

 

Reserved3

Salon Reserved przy Oxford Street fot. mat. prasowe

Promocja marketingowa salonu

LPP podpisało kontakt z Kate Moss jako ambasadorką marki. Wzbudziło to ogromne zainteresowanie w mediach i branży. Stwierdził Prezes firmy doradczej Brand Finance David Haigh.

– Ta odważna strategia marketingowa zwiększy rozpoznawalność marki w Wielkiej Brytanii, ale także wśród obcokrajowców, którzy przyjeżdżają do brytyjskiej stolicy na zakupy, m.in. z Rosji, Bliskiego Wschodu i Azji. Londyn jest oknem na świat i sklep na być może najczęściej odwiedzanej na świecie ulicy handlowej, jaką jest Oxford Street, może być dla Reserved przepustką do zostania prawdziwie światowym graczem na rynku mody – dodał.

Kampania reklamowa z Kate Moss pojawiła się na londyńskich przystankach autobusowych, stacjach metra oraz autobusach. Powstała również specjalna kolekcja ubrań dedykowana brytyjskim klientom. Marka zaoferowała specjalnie zaprojektowaną kolekcję ubrań i dodatków, w których przemyca wątki polskiej kultury i wzornictwa. Kolekcja  będzie też dostępna w wybranych salonach w Niemczech, Rosji i Polsce.

 

reserved4

Salon Reserved przy Oxford Street fot. mat. prasowe

Pierwszy sukces salonu

Zgodnie z informacjami spółki, pierwszy salon Reserved w Londynie kosztował 4,7 mln funtów. Wyniki sklepu od 06.09.2017 roku prezentują się lepiej niż zakładano i to prawie o 15%. Sklep w soboty odwiedza 6,5 tysiąca osób.